طراحی اپلیکیشن شرکتی

طراحی اپلیکیشن شرکتی

دنیای امروز، به علت همه‌گیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند تلفن همراه و اینترنت، تمامی کسب و کارها، تمایل به حضور در فضای آنلاین دارند. شرکت‌ها نیز از جمله کسب و کارهایی هستند که در طی سال‌های اخیر، تمایل زیادی به استفاده از بستر اینترنت و بهره‌مندی از مزایای آن داشته‌اند. طراحی اپلیکیشن شرکتی، از جمله روش‌های عالی برای حضور یک شرکت در فضای آنلاین بوده و شرکت‌های می‌توانند به راحتی از مزایای طراحی اپلیکیشن‌ بهره‌مند شوند.طراحی چنین اپلیکیشن‌هایی، مزایای بسیاری به همراه داشته و ویژگی‌های مخصوصی نیز دارد که در نهایت موجب بهبود نحوه ارائه خدمات و ارتباط با مشتری خواهد شد.

طراحی اپلیکیشن شرکتی

مزایای طراحی اپلیکیشن شرکتی

مزایای طراحی اپلیکیشن شرکتی برای یک کسب و کار و شرکت، بسیار زیاد بوده و امکانات آن نیز به نوع ایده و کاربری اپلیکیشن برمی‌گردد. به طور کلی، اپلیکیشن‌های کاربردی مانند انواع برنامه‌های فروشگاهی و شرکتی، در حال حاضر نقش مهمی در زندگی روزمره افراد ایفا می‌کنند.در نتیجه کسب و کارها می‌توانند با طراحی یک اپلیکیشن مناسب، از رقبای خود پیشی گرفته و سهم بازار بیشتری را به دست آورند.

به این علت که، طراحی نرم‌افزار، یک روش جدید بوده و مشتریان همیشه به دنبال کسب تجربه‌های جدید و خلاقانه هستند. اغلب ایده‌ها بر روی اپلیکیشن‌های شرکتی قابلیت پیاده‌سازی داشته و از طریق آن‌ها می‌توان یک ارتباط مستمر و پایدار با مشتریان خود داشت. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای اپلیکیشن‌های شرکتی اشاره می‌شود:

معرفی خدمات شرکت

با استفاده از اپلیکیشن شرکتی، می‌توان خدمات شرکت را به ساده‌ترین روش معرفی کرد. در بخش خدمات، انواع سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت معرفی شده و مشتریان بیشتری را به خود جذب می‌کند. کاربران همیشه به آشنایی بیشتر با خدمات قابل ارائه، علاقه دارند. در اپلیکیشن‌های موبایلی، امکان تماس با کاربران در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به سرعت، وجود دارد.

نمایش پروژه های شرکت

پروژه‌های انجام شده توسط شرکت، در حقیقت کارنامه و رزومه شرکت به حساب می‌آید. طراحی اپلیکیشن شرکتی، به مدیران کسب و کار این امکان را می‌دهد که جدیدترین نمونه کارها و پروژه‌های انجام شده توسط شرکت را برای بازدید مشتریان بارگذاری کنند. در اپلیکیشن‌های شرکتی، امکان نمایش نمونه کارها وجود داشته

پشتیبانی آنلاین با طراحی اپلیکیشن شرکتی

در اپلیکیشن‌های شرکتی، امکان پشتیبانی و چت آنلاین وجود دارد. از مهم‌ترین اصول کاری در شرکت‌ها و کسب و کارهای امروزی، پاسخگویی سریع و به موقع به مشتریان و چت‌های آنلاین است. در چت آنلاین، مشتریان و کاربران می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای شرکت بهره‌مند شده و سوالات خود را در رابطه با خدمات ارائه شده، بپرسند.

پرداخت آنلاین با طراحی اپلیکیشن شرکتی

از دیگر امکاناتی که از طریق طراحی اپلیکیشن شرکتی، امکان‌پذیر است، پرداخت آنلاین خواهد بود. کاربران می‌توانند سفارشات خود را در اپلیکیشن ثبت کرده و با توجه به قوانینی که در اپلیکیشن وجود دارد، هزینه مربوط به سفارشات را از طریق درگاه پرداخت آنلاین، واریز کند. از این طریق می‌توان محصولات و خدمات متنوعی را از طریق اپلیکیشن شرکت به فروش رسانده و کسب درآمد نمود.

کاربرد درون سازمانی اپلیکیشن شرکتی

یکی دیگر از مزایا و کاربردهای اپلیکیشن‌های شرکتی، استفاده داخلی و درون سازمانی از این نرم‌افزارها است. مدیران سازمان و شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن‌ها، کارمندان خود را مدیریت کرده و آموزش‌های لازم برای آن‌ها را ارائه دهند.همچنین امکان پایش وظایف محوله به کارکنان نیز وجود داشته و فعالیت‌ها به طور کامل کنترل خواهند شد. 

مزایای دیگر طراحی اپلیکیشن شرکتی

از این طریق می‌توان ارتباط با مشتریان را حفظ کرده و همیشه نام کسب و کار در خاطر مشتری باقی می‌ماند.
قرار گرفتن اپلیکیشن شرکت در تلفن همراه مشتریان، می‌تواند یک وجه تمایز قدرتمند با دیگر رقبا باشد.
هزینه‌های بازاریابی از طریق طراحی و ساخت اپلیکیشن‌های شرکتی بسیار کاهش می‌یابد. 

اهمیت طراحی اپلیکیشن شرکتی

اهمیت طراحی اپلیکیشن شرکتی

اهمیت طراحی اپلیکیشن شرکتی

امروزه پیشرفت‌های زیادی در حوزه تکنولوژی به وجود آمده و افراد جامعه نیز بیشتر وقت خود را در اینترنت و فضای مجازی می‌گذرانند. همین موارد موجب شده اهمیت طراحی اپلیکیشن شرکتی بشتربشه و تا صاحبان شرکت‌ها، برای گسترش کسب و کار خود، از روش‌های نوین و پیشرفته استفاده کنند. با کمک این روش، شرکت‌های تازه کار، می‌توانند بازار هدف خود را با استفاده از طراحی اپلیکیشن شرکتی، شناسایی کرده و آن را به طرز قابل توجهی گسترش دهند. همین امر، مخاطبان را افزایش داده و در نتیجه سود بسیاری را در مدت زمان کوتاهی برای شرکت به ارمغان می‌آورد.

به عبارت دیگر، با استفاده از روش‌های نوین و طراحی اپلیکیشن، برخلاف انواع روش‌های سنتی که شرکت‌ها و کسب و کارها تنها محدود به یک شهر و منطقه بودند، می‌توان مرزهای بازار هدف را گسترش داد. با وسعت بخشیدن به این بازار، طبیعتاً میزان فروش، افزایش یافته و سود بیشتری حاصل خواهد شد.

با استفاده از طراحی اپلیکیشن، امکان ارتباط با مشتریان وجود داشته و می‌توان از خواسته‌های آن‌ها آگاه شد. در نهایت اپلیکیشن شرکت را مطابق با خواسته‌های مشتریان طراحی کرده و آن‌ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کرد.

 

انواع طراحی اپلیکیشن شرکتی

انواع طراحی اپلیکیشن شرکتی

طراحی اپلیکیشن برای شرکت‌ها برای اهداف مختلفی انجام شده و دامنه گسترده‌ای داشته و بر اساس نیازهای صاحب شغل و شرکت انجام می‌گیرد. به طور کلی اما می‌توان طراحی اپلیکیشن تلفن همراه شرکت را در سه دسته‌بندی اصلی قرار داد:

فرآیندهای ویژه: برخی از فعالیت‌ها در شرکت، زمان‌بر و تکراری بوده و مدیریت و حساب آن‌ها سخت و پیچیده است. با ساخت یک اپلیکیشن شرکتی می‌توان به راحتی این موارد را مدیریت کرده و دیگر نگرانی از بابت تأخیر و کاهش نرخ بهره‌وری به وجود نمی‌آید.


مدیریت شرکت: هماهنگی بخش‌ها، شعب و کارمندان از جمله وظایف مدیر شرکت به شمار می‌رود. برای انجام بهتر این هماهنگی‌ها، به یک برنامه کاربردی نیاز خواهد بود. داشتن برنامه می‌تواند احتمال خطا و بروز مشکلات را تا حد زیادی کاهش دهد. با توجه به آمار، 60 درصد از بهره‌وری شرکت‌ها، با توجه به برنامه‌های مدیریت ایجاد می‌گردد.


ارائه محصولات و خدمات: یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان، طراحی اپلیکیشن شرکتی است. اپلیکیشن شرکتی می‌تواند یک فضای امن و راحت را برای مشتریان به وجود آورده تا با شرکت در تماس باشند. این امر موجب افزایش رضایت مشتریان شده و فروش را نیز بیشتر می‌کند.

انواع طراحی اپلیکیشن شرکتی

ویژگی‌های طراحی اپلیکیشن شرکتی

ساخت اپلیکیشن‌های شرکتی برای سیستم عامل‌های مختلفی نظیر اندروید و IOS، ویژگی‌های مختلفی داشته که با توجه به خواست و نیاز کارفرما، می‌تواند تغییر کند. اما از اصلی‌ترین این ویژگی‌ها در زمان طراحی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکانات حرفه‌ای در طراحی اپلیکیشن شرکتی

مدیریت اسناد و بایگانی آن‌ها، از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن‌های شرکتی به شمار می‌رود. برنامه باید به گونه‌ای طراحی شود که اسناد را به صورت کاملاً ایمن و محافظت شده، ذخیره کرده تا در صورت نیاز مجدد به آن‌ها، بارگیری شود. نمایش پیشرفت‌ها در تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌ها از دیگر امکانات حرفه‌ای است که در طراحی اپلیکیشن شرکتی، مدنظر قرار می‌گیرد. از این طریق، مدیران می‌توانند پیشرفت پروژه را مشاهده کرده و آن را بر اساس نقشه‌های اولیه، پایش کنند.

امکانات مدیریتی در طراحی اپلیکیشن شرکتی

در صورتی که اپلیکیشن، در جهت اداره شرکت طراحی شود، باید امکان انتخاب سطوح دسترسی در آن وجود داشته باشد و قابلیت‌های مناسب برای هر گروه از کاربران مشخص گردد. با اختصاص گروه‌های کاربری مختلف، امکان مدیریت وظایف افزایش یافته و همچنین امنیت برنامه نیز بالاتر می‌رود.

دسترسی حساب حرفه‌ای

در صورتی که اپلیکیشن، در جهت اداره شرکت طراحی شود، باید امکان انتخاب سطوح دسترسی در آن وجود داشته باشد و قابلیت‌های مناسب برای هر گروه از کاربران مشخص گردد. با اختصاص گروه‌های کاربری مختلف، امکان مدیریت وظایف افزایش یافته و همچنین امنیت برنامه نیز بالاتر می‌رود.

دسته بندی‌ها و فیلترها

مدیریت اسناد و بایگانی آن‌ها، از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن‌های شرکتی به شمار می‌رود. برنامه باید به گونه‌ای طراحی شود که اسناد را به صورت کاملاً ایمن و محافظت شده، ذخیره کرده تا در صورت نیاز مجدد به آن‌ها، بارگیری شود. نمایش پیشرفت‌ها در تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌ها از دیگر امکانات حرفه‌ای است که در طراحی اپلیکیشن شرکتی، مدنظر قرار می‌گیرد. از این طریق، مدیران می‌توانند پیشرفت پروژه را مشاهده کرده و آن را بر اساس نقشه‌های اولیه، پایش کنند.

قابلیت پرداخت در طراحی اپلیکیشن شرکتی

از دیگر ویژگی‌هایی که می‌تواند در طراحی و ساخت اپلیکیشن شرکتی گنجانده شود، قابلیت پرداخت است که از این طریق کاربران می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به شرکت و یا عابر بانک، به راحتی هزینه خرید محصول یا خدمت خود را پرداخت نمایند.

ایده پردازی در طراحی اپلیکیشن شرکتی

به طور کلی، شرکت‌ها همیشه به دنبال ثبت ایده‌های جدید برای جذب مشتریان در حین کاهش ریزش مشتریان وفادار خود هستند. با طراحی اپلیکیشن شرکتی، می‌توان تمامی ایده‌های نو و جدید را به راحتی پیاده‌سازی کرد.

مراحل طراحی اپلیکیشن شرکتی

برای طراحی و ساخت اپلیکیشن شرکتی، مراحل مختلفی را باید طی کرد که این مراحل طراحی اپلیکیشن شرکتی به شرح زیر هستند:

1. استراتژی طراحی اپلیکیشن شرکتی

اولین مرحله برای توسعه و طراحی یک اپلیکیشن شرکتی، تعریف استراتژی تکامل ایده به سمت یک برنامه موفق است. صاحبان شرکت‌ها ممکن است بخش زیادی از این مورد را در استراتژی کلی تحرک شرکت خود بگنجانند. از آنجا که اهداف اپلیکیشن‌ها با یکدیگر متفاوت است، مطمئناً تأثیر خاص یک اپلیکیشن در استراتژی تحرک برای حل در مراحل توسعه وجود خواهد داشت.

2. تجزیه و تحلیل و برنامه‌ریزی

بعد از شناخت الزامات و مشخص شدن استراتژی، باید یک نقشه راه طراحی کرد. نقشه راه اپلیکیشن شامل اولویت‌بندی نیازها، گروه‌بندی آن‌ها در نقاط عطف و غیره می‌شود. در صورت محدود بودن زمان و منابع، شرکت باید حداقل محصول مناسب را تعریف کرده و راه‌اندازی آن را از جمله اولویت‌ها قرار دهد. همچنین بخشی از مراحل برنامه‌ریزی طراحی اپلیکیشن نیز، شامل شناسایی مهارت‌های لازم برای ابتکار توسعه نرم‌افزار خواهد شد.

3. طراحی UI / UX اپلیکیشن

هدف از طراحی اپلیکیشن شرکتی، ارائه تجربه‌های بدون دردسر به مخاطب، در یک ظاهر شفاف و مشخص است. در واقع میزان موفقیت یک اپلیکیشن، به میزان پذیرش و بهره‌مندی مخاطبان از امکانات و خصوصیات آن برمی‌گردد. هدف از طراحی UI / UX اپلیکیشن نیز ایجاد یک تجربه عالی برای مخاطبان بوده که موجب جذابیت بیشتر بصری و تعاملی اپلیکیشن خواهد شد.

4. توسعه اپلیکیشن شرکتی

یکی از مراحل جدانشدنی در طراحی اپلیکیشن‌ها، برنامه‌ریزی برای توسعه است. قبل از شروع به کدنویسی برنامه، باید معماری فنی پروژه و نقاط عطف توسعه تعریف شوند.

5. تست نهایی اپلیکیشن شرکتی

با انجام آزمایشات تضمین کیفیت کامل در طی پیشبرد طراحی اپلیکیشن، برنامه را قابل استفاده و ایمن خواهد کرد. برای اطمینان بیشتر از آزمایشات جامع کیفیتی، بهتر است در ابتدا موارد آزمایشی مشخص شده و سپس تمامی جنبه‌ها مورد تست نهایی قرار گیرند.

3 روش برای کسب درآمد با اپلیکیشن شرکتی

طراحی اپلیکیشن شرکتی بدین گونه که در زمان دانلود نیاز به پرداخت هزینه باشد، در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. البته در زمانی که اپلیکیشن نیاز به آپدیت داشته باشد و خصوصیات و ویژگی‌های جدید به آن اضافه می‌شود، این عمل به طور رایگان برای کاربرانی که اپلیکیشن را خریداری کرده‌اند، انجام خواهد گرفت. با این حال، برای اینکه این اپلیکیشن‌ها به فروش برسند، نیاز به قانع کردن مخاطبان خواهد بود.

اپلیکیشن های Paid download

طراحی اپلیکیشن شرکتی بدین گونه که در زمان دانلود نیاز به پرداخت هزینه باشد، در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. البته در زمانی که اپلیکیشن نیاز به آپدیت داشته باشد و خصوصیات و ویژگی‌های جدید به آن اضافه می‌شود، این عمل به طور رایگان برای کاربرانی که اپلیکیشن را خریداری کرده‌اند، انجام خواهد گرفت. با این حال، برای اینکه این اپلیکیشن‌ها به فروش برسند، نیاز به قانع کردن مخاطبان خواهد بود.

اپلیکیشن های Free app with ads

اپلیکیشن‌هایی که بدین صورت طراحی می‌شوند، هیچ هزینه‌ای را دریافت نکرده و در واقع نسخه پریمیوم نیز ندارند. با این حال، بخشی از این برنامه بازاریابی اختصاص داشته و درآمد اپلیکیشن به طور مستقیم از طریق شبکه‌های بازاریابی خواهد بود. به طور مثال، تبلیغات ارائه شده در حین استفاده از اپلیکیشن‌ها از این نوع بازاریابی و کسب درآمد هستند.

اپلیکیشن های In-app/subscription

در این روش از طراحی اپلیکیشن، مخاطبان از فروشگاه‌ها، نسخه رایگان اپلیکیشن را نصب کرده و برای استفاده از امکانات بیشتر و ویژه، باید نسخه پریمیوم و پولی آن را خریداری کنند. در این حالت، مبلغی به حساب صاحب اپلیکیشن واریز شده و نسخه پریمیوم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

در نسخه‌های پولی، امکانات بیشتری وجود داشته و همچنین سرعت و کارایی اپلیکیشن نیز افزایش می‌یابد. قیمت این نسخه‌ها معمولاً ثابت بوده ولی در برخی از اپلیکیشن‌ها به صورت ماهانه و یا چند ماهه، خرید باید تمدید گردد.

 

طراحی اپلیکیشن شرکتی اندروید

طراحی اپلیکیشن شرکتی اندروید

طراحی اپلیکیشن شرکتی اندروید

کاربران، در زمان حضور در برنامه Google Play، با 4 بخش اصلی بازی‌ها، برنامه‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌ها مواجه می‌شوند. این 4 منو به کاربران کمک می‌کند تا به سرعت برنامه مورد نیاز خود را یافت کرده و دانلود کنند. در بخش انواع اپلیکیشن‌های موبایلی نیز 32 دسته‌بندی وجود دارد که شامل کسب و کارها، رویدادها، ارتباطات، بهره‌وری، ابزار، آموزش، سرگرمی و غیره می‌شود

. در این دسته‌بندی‌ها با انتخاب گزینه کسب و کارها می‌توان به اپلیکیشن‌های شرکتی طراحی شده و مبتنی بر سیستم عامل اندروید دسترسی داشت.

 

طراحی اپلیکیشن شرکتی ios

طراحی اپلیکیشن شرکتی ios

برخلاف Google Play که در آن تنها می‌توان برای برنامه یک دسته‌بندی خاص قرار داد، برای IOS می‌توان دو دسته‌بندی را برای اپلیکیشن در نظر گرفت که شامل دسته اصلی و ثانویه می‌شوند. به طور مثال در صورتی که اپلیکیشن شرکتی در رابطه با سلامتی و رژیم باشد، می‌توان آن را در دسته اصلی غذا و رژیم غذایی قرار داده و دسته ثانویه را نیز تناسب اندام انتخاب نمود. به طور کلی، بسته به نوع اپلیکیشن و مشخصات آن، نحوه قرارگیری در دسته‌بندی‌ها مشخص خواهد شد. همچنین اپل پیشنهاد می‌کند در زمان انتخاب دسته‌بندی، هدف برنامه را نیز به خاطر داشت تا درک مخاطب از برنامه‌ای که دانلود می‌کند، افزایش یابد.

طراحی اپلیکیشن شرکتی ios

نکات مهم در طراحی اپلیکیشن شرکتی

برای طراحی اپلیکیشن شرکتی حرفه‌ای باید استانداردهای مهمی را رعایت نمود. با رعایت این استانداردها، درصد موفقیت اپلیکیشن تا حد زیادی افزایش می‌یابد. در ادامه نکات مهم در طراحی اپلیکیشن شرکتی که برای طراحی یک اپلیکیشن شرکتی حرفه‌ای مورد نیاز خواهد بود، معرفی و توضیح داده می‌شود:

لوگو و اسم اپلیکیشن شرکتی

انتخاب لوگو و نام مناسب برای اپلیکیشن در زمان طراحی بسیار دارای اهمیت است. در واقع نام و لوگوی انتخابی باید هماهنگ با هدف ساخت اپلیکیشن و محتوای درون آن باشند. به طوری که مخاطبان به محض برخورد با لوگو یا اسم اپلیکیشن، بتوانند حوزه فعالیت، محتوا و عملکرد اپلیکیشن را حدس زده و بشناسند. در صورت داشتن چنین لوگو و اسمی، اپلیکیشن به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و ماندگاری برند در ذهن مخاطب نیز افزایش می‌یابد.

سرور حرفه‌ای برای اپلیکیشن

بسیاری از توسعه‌دهندگان، برای طراحی اپلیکیشن‌ها از هاست استفاده می‌کنند. اما باید به این نکته توجه داشت که در صورت استفاده از یک سرور قوی، سرعت آپلود شدن اپلیکیشن بسیار بیشتر از زمانی خواهد بود که از هاست استفاده می‌شود. علاوه بر این، با استفاده از یک سرور حرفه‌ای، امکان پشتیبانی قوی از اپلیکیشن وجود داشته و سرعت اجرای دستورالعمل‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

سرعت دانلود بالای اپلیکیشن

انتخاب لوگو و نام مناسب برای اپلیکیشن در زمان طراحی بسیار دارای اهمیت است. در واقع نام و لوگوی انتخابی باید هماهنگ با هدف ساخت اپلیکیشن و محتوای درون آن باشند. به طوری که مخاطبان به محض برخورد با لوگو یا اسم اپلیکیشن، بتوانند حوزه فعالیت، محتوا و عملکرد اپلیکیشن را حدس زده و بشناسند. در صورت داشتن چنین لوگو و اسمی، اپلیکیشن به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و ماندگاری برند در ذهن مخاطب نیز افزایش می‌یابد.

انتخاب سایز فونت و تصاویر مناسب برای طراحی اپلیکیشن شرکتی

نامناسب بودن فونت و سایز آن و استفاده بیش از اندازه از فونت‌های بزرگ در طراحی اپلیکیشن، می‌تواند چشم بیننده را خسته کرده و مخاطب به سرعت اپلیکیشن را ترک می‌کند. همچنین استفاده از افکت‌های شلوغ و پیچیده، حواس مخاطب را از هدف اصلی اپلیکیشن پرت کرده و بر سرعت آپلود اطلاعات و بالا آمدن اپلیکیشن نیز موثر است. بهترین راه برای حل این مشکل، استفاده از تصاویر مناسب است. در واقع با توجه به تحقیقات انجام شده در این زمینه، مخاطبان مشاهده تصویر را به خواندن متن ترجیح می‌دهند.

ایجاد رابط حرفه‌ای اپلیکیشن

در زمان طراحی یک اپلیکیشن شرکتی، توسعه‌دهنده باید تمام تلاش خود را جهت ایجاد حس راحتی در مخاطب انجام دهد. او باید دریافت اطلاعات از مخاطب را به حداقل رسانده و درخواست اطلاعات کم اهمیت را حذف کند. برای این کار، می‌توان از Validationها کمک گرفت. با استفاده از این موارد، می‌توان بدون کوچکترین خطایی، اطلاعات مورد نظر را بدست آورد. محیط اپلیکیشن نیز باید کاملاً ساده و برای مخاطب قابل فهم باشد، به طوری که مخاطبان بتوانند به راحتی با اپلیکیشن ارتباط برقرار کرده و بدون آموزش خاصی، از آن استفاده کند.

در نظر گرفتن هدف در طراحی اپلیکیشن شرکتی و مخاطبان

برای طراحی اپلیکیشن شرکتی، در ابتدا باید به سوالات زیر با دقت و وسواس کافی، پاسخ داد: چه کسانی احتمالاً از اپلیکیشن استفاده می‌کنند؟ جایگاه اجتماعی مخاطبان اپلیکیشن در جامعه کجاست؟ انتظارات این مخاطبان از اپلیکیشن چیست؟ با استفاده از این اپلیکیشن، چه نیازی از مخاطبان و در چه سطحی برآورده خواهد شد؟ اپلیکیشن چه کمکی به مخاطبان خود می‌کند؟

داشتن حجم مناسب

مطمئناً همه افراد، یکبار برای نداشتن حجم کافی، از دانلود اپلیکیشن مورد نظر خود، صرف‌نظر کرده‌اند. یک اپلیکیشن باید حجم مناسبی برای دانلود داشته باشد تا به سرعت نیز لود شده و همچنین مخاطبان نیز تمایل بیشتری برای دانلود و نصب آن داشته باشند.

داشتن حجم مناسب

در زمان طراحی یک اپلیکیشن شرکتی، توسعه‌دهنده باید تمام تلاش خود را جهت ایجاد حس راحتی در مخاطب انجام دهد. او باید دریافت اطلاعات از مخاطب را به حداقل رسانده و درخواست اطلاعات کم اهمیت را حذف کند. برای این کار، می‌توان از Validationها کمک گرفت. با استفاده از این موارد، می‌توان بدون کوچکترین خطایی، اطلاعات مورد نظر را بدست آورد. محیط اپلیکیشن نیز باید کاملاً ساده و برای مخاطب قابل فهم باشد، به طوری که مخاطبان بتوانند به راحتی با اپلیکیشن ارتباط برقرار کرده و بدون آموزش خاصی، از آن استفاده کند.

امکانات بالاتر و بهتر نسبت به موارد مشابه طراحی شده

برای طراحی اپلیکیشن شرکتی مناسب، باید امکانات بهتر و بالاتری نسبت به سایر اپلیکیشن‌های مشابه برای مخاطبان در نظر گرفته شود. این امکانات را می‌توان در سطح مدیریتی نیز فراهم کرد تا فعالیت‌ها و کارها آسان‌تر انجام شوند. به طور کلی، اپلیکیشن‌های حرفه‌ای دارای امکاناتی نظیر حسابداری، کیف پول، پرداخت‌های چند مرحله‌ای، حمل و نقل و غیره هستند و صاحبان مشاغل را از صرف هزینه‌های بیشتر و تعدد نیروی انسانی، نجات می‌دهند.

برخی از نمونه کار ها

آی کست

کار فرما

گینی گت

موضوع

پادکست

امکانات
  • ورود و عضویت باotp
  • شنیدن پادکسپات
  • دانلود پادکست
  • بوک مارک کردن پادکست
  • بوک مارک کردن ایپیزود پادکست
  • دانلود پادکست

سانی کیت

کار فرما

گینی گت

موضوع

معرفی خدمات سالن های زیبایی

امکانات
  • ورود و عضویت باotp
  • جستجو 
  • دریافت لوکیشن ونمایش سالن هابراساس ان
  • ثبت نظر
  • بوک مارک کردن

ازشنبه

کار فرما

گینی گت

موضوع

رژیم و برنامه غذایی

امکانات
نکات مهم در انتخاب شرکت‌های طراحی اپلیکیشن شرکتی

نکات مهم در انتخاب شرکت‌های طراحی اپلیکیشن شرکتی

  • داشتن قیمت مناسب برای طراحی اپلیکیشن شرکتی و کارشناسی در تولید آن
  • داشتن نمونه کارها و پروژه‌های انجام شده قوی در زمینه طراحی و ساخت اپلیکیشن شرکتی
  • طراحی اپلیکیشن توسط یک تیم مشخص و در یک مکان خاص انجام گیرد.
  • وب سرویس‌های لازم برای اپلیکیشن آنلاین نوشته شود.
  • پشتیبانی کامل و قوی از اپلیکیشن
  • رضایت مشتریان از نمونه‌ کارها و پروژه‌های انجام شده قبلی
  • روش طراحی نرم‌افزار به صورت هیبریدی

 

انواع اپلیکیشن قابل طراحی برای موبایل از دیدگاه فنی

وقتی صحبت از اپلیکیشن به میان می‌آید، منظور محصولی است که در فروشگاه‌های ارائه اپلیکیشن موبایل مانند Google Play و App Store وجود دارد. بر اساس دیدگاه فنی، این محصولات در سه دسته زیر قرار می‌گیرند:

اپلیکیشن موبایل مبتنی بر وب

این نوع اپلیکیشن‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از طریق مرورگر تلفن همراه نیز می‌توان به آن دسترسی داشت. در واقع این اپلیکیشن‌ها، سایت‌های ریسپانسیوی هستند که با تلفن همراه مخاطب نیز سازگاری دارندک در صورتی که شرکت‌ها به دنبال ایجاد یک برنامه تحت وب باشند، دیگر نیازی به توسعه‌دهنده‌ مانند اپلیکیشن‌های بومی نخواهند داشت. در واقع توسعه‌دهنده به جای ایجاد چندین محصول، یک برنامه ایجاد می‌کند که تقریباً در تمامی تلفن‌های همراه قابلیت اجرا دارد. برخی از شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان به دنبال طراحی اپلیکیشن‌ شرکتی تحت وب هستند، زیرا نمی‌خواهند درگیر فروشگاه‌های برنامه و قوانین مربوط به آن شوند. در واقع در برخی مواقع، شرکت‌ها شکایت دارند که اپلیکیشن‌ آن‌ها بدون علت مشخصی از فروشگاه‌ها حذف شده است و این موجب از دست رفتن سرمایه آن‌ها خواهد شد . اپلیکیشن‌های تحت وب نیز مانند اپلیکیشن‌های بومی عمل کرده و در عین حالت تجربه‌ای مشابه اپلیکیشن اما در صفحه مرورگر را برای مشتری به ارمغان می‌آورد.

اپلیکیشن های موبایل بومی

طراحی اپلیکیشن‌های شرکتی به شکل بومی، به طور اختصاصی برای یک سیستم عامل خاص انجام می‌شود. در واقع علت نام‌گذاری آن‌ها نیز به همین علت که برای یک سیستم عامل خاص طراحی خواهند شد. در صورت طراحی این اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS، کاربران اندروید نمی‌توانند از آن استفاده کنند و بالعکس این موضوع نیز صحت دارد. در صورتی که شرکت‌ها به ساخت اپلیکیشن برای چندین سیستم عامل نیاز دارند، باید از توسعه‌دهندگان جداگانه‌ای استفاده کنند. این امر بدین علت است که زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده برای سیستم عامل‌های مختلف، متفاوت است. در اغلب موارد، اپلیکیشن‌های اندرویدی با کمک زبان برنامه‌نویسی جاوا یا کاتلین و فلاتر کدنویسی شده و در عین حال، توسعه‌دهندگان IOS از Objective-C یا Swift برای طراحی اپلیکیشن‌های این سیستم عامل استفاده می‌کنند. اپلیکیشن‌های طراحی شده برای ویندوز نیز نیاز به کدگذاری با C# یا NET خواهند داشت. همچنین سیستم عامل‌های مختلف، سبک گرافیکی، جلوه‌های تصویری و تایپوگرافی متفاوتی دارند. در نهایت باید گفت که در زمان طراحی اپلیکیشن شرکتی بومی، یک توسعه‌دهنده باید از دستورالعمل‌های خاص سیستم عامل پیروی کند.

اپلیکیشن های ترکیبی

همانطور که از نام این اپلیکیشن‌ها مشخص است، ترکیبی از اپلیکیشن‌های بومی و مبتنی بر وب هستند. این اپلیکیشن‌ها، طراحی کاملاً مشابه با اپلیکیشن‌های بومی دارند، اما با کمک فناوری‌های وب برای چند پلتفرم توسعه یافته‌اند. یک اپلیکیشن ترکیبی را می‌توان برای سیستم عامل‌های مختلفی نظیر IOS، اندروید و ویندوز استفاده کرد.

قیمت طراحی اپلیکیشن شرکتی

قیمت طراحی اپلیکیشن شرکتی

در فرآیند ساخت اپلیکیشن شرکتی، عوامل بسیاری در هزینه‌های طراحی، تأثیرگذار هستند. اولین قدم برای قیمت‌گذاری، مشخص کردن نوع پلتفرم اندروید یا IOS است. هزینه تمام شده اپلیکیشن‌های طراحی شده برای اندروید در مقایسه با IOS متفاوت خواهد بود.

همچنین تکنولوژی‌های طراحی اپلیکیشن‌ها نیز متفاوت است و برنامه‌نویسی به صورت Native یا MultiPlatform می‌تواند در هزینه‌های طراحی موثر باشد.

مباحثی مانند UI و UX نیز با توجه به نوع شرکت و کسب و کار و همچنین درخواست‌های مبتنی بر سفارشی‌سازی اپلیکیشن، موجب افزایش هزینه‌ها شده و قطعاً توجه به این موارد می‌تواند تجربه مخاطب را نیز از استفاده از اپلیکیشن بهبود بخشد.

 

قیمت طراحی اپلیکیشن شرکتی

درخواست مشاوره

اپلیکیشن های موبایل امروزه بخش مهمی از زندگی روزمره مردم شده‌اند. با توجه به این موضوع، طراحی یک اپلیکیشن موبایل خوب و کارآمد یکی از مهمترین چالش‌های موجود در صنعت فناوری اطلاعات است. برای رسیدن به یک اپلیکیشن موبایل با کیفیت و جذاب، بسیاری از مشتریان نیاز به مشاوره از کارشناسان طراحی دارند.

اولین مرحله برای طراحی یک اپلیکیشن موبایل، مشخص کردن اهداف و نیازهای کاربران است. در این مرحله، طراحان باید به دقت نیازها و مشکلات کاربران را بررسی کنند تا بتوانند یک اپلیکیشن کارآمد و مفید برای آن‌ها طراحی کنند.

بعد از تحلیل نیازهای کاربران، مرحله بعدی طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی واسط کاربری است. واسط کاربری باید ساده، قابل فهم و جذاب باشد تا کاربران به راحتی بتوانند از اپلیکیشن استفاده کنند و لذت ببرند.

استفاده از گرافیک و رنگ‌های مناسب، ایجاد تجربه کاربری (UX) بهتری برای کاربران ایجاد می‌کند. همچنین، طراحی اپلیکیشن باید با استانداردهای جدید و به‌روز هماهنگ شود تا کاربران بتوانند به راحتی با آن کار کنند.

در نهایت، پس از طراحی اپلیکیشن، آن را تست کنید. در این مرحله، شما می‌توانید خطاها و مشکلات را برطرف کنید و از کاربران بازخورد

درخواست مشاوره طراحی اپلیکیشن موبایل می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهترین راه‌حل‌های طراحی را برای اپلیکیشن خود پیدا کنید. همچنین، با مشاوره می‌توانید برنامه زمانبندی مناسبی برای پیاده‌سازی اپلیکیشن خود تعیین کنید و بهترین نتیجه را بدست آورید.